Du kan inte lägga nya ordrar från ditt land. United States

Köpvillkor

Öppet Köp

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan.* För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick, dvs. ej förstörd eller skadad, och bör skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget. Vid retur via DHL skall ett transportemballage användas. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. ska gå med i returen.

Hur får jag använda produkten?

För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.

Reklamation

Zimm Audio tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till kassörskan i postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 arbetsdagar efter leverans. 

Outlösta paket

Outlösta paket debiteras med lägst 500kr beroendes på fraktkostnaden. Kostnaden faktureras i efterskott. Sker inte betalning inom utsatt tid så vidarebefordras alltid kraven till inkassoservice.

Garanti

Vi har om inget annat anges 12 mån garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter. För att garantin ska gälla så måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv eller felaktig hantering så gäller inga garantier. Garantin gäller inte heller vid åsknedslag eller liknande väderpåverkan. Om produkterna modifieras med icke officiell programvara så slutar garantin att gälla om felet beror därav. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. 

Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter till tredje part. Det gäller även E-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt så som kortbetalning via Payson och faktura efter kreditprövning.

Reservation

Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan, t.ex lagersaldo.

Vill du åberopa garantireparation gäller följande:

Kontakta oss så kan vi hänvisa till lokal auktoriserad verkstad och om det inte finns, så sänder vi en paketavi så att ni kostnadsfritt kan sända produkten till auktoriserad verkstad. Kostnadsfri paketavi gäller inom Sverige. Om du måste sända din produkt så tänk på att den har skyddspåse eller liknande i sin kartong så att produkten inte repas och att du har en ytterkartong runt produktens egen kartong.